Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Var är lampan?

Kategori: Utveckling

Jo, den sitter för det mesta i taket men ibland kan den även stå på golvet eller i fönstret.
Jag vet det och du vet det och det kan tyckas vara en rätt grundläggande kunskap att besitta.
Nu vet även Willem det och oj vad glad han blir när jag frågar.
 
Han har även upptäckt att han har en tunga och att han kan lipa med den, alltså för att han vill det och inte bara för att han är en liten bebis utan kroppskontroll. Just tungor har länge varit en fashination för honom så det var med stor förtjusning han gjorde denna upptäckt.
 
"Ett litet steg för en människa, men ett stort steg för mänskligheten" som Armstrong skulle ha sagt. Fast egentligen inte när jag tänker efter för det är väl inte så avgörande för mänskligheten att Willem utvecklas precis på samma sätt som de flesta andra barn. Däremot är det ett stort steg för mig som är hans mamma.
Det är ett otroligt och gigantiskt sjumilaklivsteg faktiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: