Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

1-årsvaccin.

Kategori: BVC

I morse var vi på Bvc för den tredje och sista dosen vaccin. (För den här gången, vid 18 mån är det ju dags igen med nya sjukdomar.)

Det var en pärs som vanligt med en väldigt ledsen Willem och mycket ångest i mammahjärtat. Visserligen gick gråten över ganska fort efter sticken men ändå, jag ser ju hur ont han tycker att det gör. Han däckade när vi kom hem och sover fortfarande så vi får väl se hur han reagerar i övrigt på vaccinet.

Vi vägde och mätte även som vanligt:

Huvud: 44 cm

Längd: 75.5 cm

Vikt: 8840 g

Som ni ser så har han ju inte gått upp så rasande mycket i vikt sen sist (knappt 400 g på två månader) och huvudomfånget är inte heller så mycket att skryta med. Längdmässigt har han stuckit iväg en liten bit i alla fall och det är möjligt att det inverkar på vikten. Men vi fick i alla fall en ny tid den 3e dec då vi ska kolla av längd och vikt igen. Han är ju en pigg och glad kille som utvecklas fint så det är ingen fara. Men ändå, det känns bra att hålla koll på läget.

Den 3e december ska vi även till ögonläkaren eftersom att jag..eh..råkade missa den tiden vi hade i förra veckan. Sist jag missade en tid på bvc skojade jag lite om att det skulle bli intressant att se om jag kom ihåg ögonläkaren. Hyffsat pinsamt när jag insåg att jag ännu en gång inte lyckades med denna tämligen enkla uppgift. Men det är väl bara att acceptera att jag är lite av en IQ fiskmås nuförtiden och sätta dubbla alarm på mobilen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: