Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Slaget om blöjan part II.

Kategori: Willem 8-12 månader

För ett tag sen så var varje blöjbyte något av en kamp med Willem. Han ville inte ligga stilla och blev väldigt arg när jag försökte få honom till att göra det. Jag slet mitt hår men upptäckte Up&Go och där fick vi en lösning på problemet (förutom nattetid för de håller tyvärr inte måttet då). Sen var det som att han glömde bort att han inte tyckte att det var kul och återgick till att samarbeta med sin mamma igen.

Sedan ett par dagar är vi tyvärr återigen tillbaka ute på slagfältet. Men den här gången så blir han inte arg under blöjbytet,  nu rullar han runt och smiter iväg för att det är roligt. Bus på hög nivå med andra ord och han är väldigt snabb när han busar! Jag måste dock säga att jag, till skillnad mot Willem, kan hålla mig för skratt i dessa stunder… Satan vilken tid det tar att få på den där jäkla blöjan och vad tråkigt det är när det blir bajs överallt.

Jag har släppt alla mina principer och erbjudit honom allt ifrån sladdar till mobilen för att muta honom till att ligga stilla. Igår nådde jag botten och gav honom en bit papper att tugga på (ja, jag var desperat.) Det funkade den gången men när det var dags för nästa blöja var det tricket tydligen gammalt och trist.

Det är väl bara att kapitulera och erkänna mig besegrad så idag blir det inköp av de dyra blöjorna. Men då kanske jag kan få lite sinnesfrid igen och på det finns det väl knappast något pris som småbarnsförälder?!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: