Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Den enes nöd är den andres bröd.

Kategori: Tankar och Känslor

Alla som har barn vet att det här med blöjor är en rätt dyr  historia. Förlåt fel av mig, orimligt dyr ska det naturligtvis stå. Tyvärr är det ju bara att betala och se glad ut för nej, tygblöjor är inte ett alternativ för mig om det nu var någon som undrade.
 
Dels så finns de där vanliga blöjorna som man knäpper på framsidan och så har vi Royce Rollsen, även kallade för "Up & Go." Fram tills för ett par veckor sedan köpte jag de vanliga med resonemanget att "det knappast är så jobbigt att knäppa en blöja att det är värt att betala typ dubbelt så mycket för att slippa."
 
Jag menar, nog för att jag köper barnmatsburkar men någon måtta får det ändå vara.
 
Tji fick jag ännu en gång. För plötsligt kom Willem på att det här med blöjbyten inte är så roligt som han kanske trodde ifrån början. Tyvärr är han ännu inte tillräckligt smart för att hajja att om han bara ligger stilla och samarbetar så går det hela mycket snabbare. (Jag är faktiskt hur snabb som helst.) Istället sparkar han hårdare än en struts, rullar fortare än en fotboll under VM och tjuter högre än vilken polissirén som helst.
 
Ganska snabbt gick det upp för mig vad poängen med dessa "Up & Go" egentligen är. Det är alltså inte en genväg för lata småbarnsföräldrar (vilket jag borde ha förstått redan innan då lata småbarnsföräldrar helt enkelt inte existerar). Det är ett redskap för att blöjbytet ska kunna genomföras utan en brottningsmatch med Hulken himself.
 
Tyvärr har ju blöjtillverkarna insett att vi föräldrar kan vara rätt så desperata för att få vardagen att gå ihop. Så istället för att ta samma styckpris på alla blöjor, med eller utan kardborrespänne, så gnuggade de händerna i sann Krösus Sork-anda och såg sin chans till att tjäna ännu lite mera pengar. (För tillverkningen kan väl omöjligt bli så mycket dyrare bara för att de sitter ihop på framsidan?!) 
 
Libero har i alla fall varit snälla och tryckt lite olika mönster på sin version och kallar dem för "Special Edition". Om vi nu skulle vilja låtsas att vi betalar extra för att ungarna ska vara lite sötare när de bajsar.
Det är ju trots allt accessoarerna som gör helheten. Eller nåt.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: