Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Tips!

Kategori:

När jag fyllde 24 år så fick jag världens bästa grej av Olivia, nämligen en menskopp.
Sen blev ju jag gravid strax efteråt så jag hann aldrig börja använda den men den här gången när det var dags så tänkte jag att jag skulle testa. Och jag älskart!
 
Det är alltså en liten kopp i silikon som man för upp på samma sätt (ungefär) som en tampong. Det fina är att man använder samma gång på gång så det är både snällt mot plånboken och miljön. (Man kokar den efter varje mensperiod så att den blir ordentligt ren.) Det är lite klurigt att få den på plats de första gångerna men sedan får man in snitsen och precis som med en tampong så känns den inte överhuvudtaget. Men man behöver inte tömma den lika ofta som man byter tampong och självklart kan man ha den på natten också.
 
Jag är frälst och det är tyvärr ganska få som vet att det här alternativet finns (industrin tjänar ju inte direkt på att vi slutar köpa bindor och tamponger...) så därför vill jag tipsa er om den. På hemsidan kan ni läsa mer om användning etc.
 
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: