Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Sist på bollen...

Kategori: Willem 8-12 månader

Var det tydligen jag som var när det gällde att inse att hösten och regnet är här.
Till mitt försvar kan det ju regna lite närsomhelst i det här landet men nu har Willem nått åldern då det bara är att gilla läget och gå till parken ändå. Det innebär att det krävs mer än ett regnskydd till vagnen för att undvika en blöt unge nuförtiden.
 
Så idag gav jag mig ut på stan tillsammans med mitt snoriga barn för att hitta regnkläder så att han kan leka loss i sandlådan, även när det är blött och ruggigt ute. (Hejdå eftermiddagsteve, det var trevligt så länge det varade men jag kommer nog inte att sakna dig.)  
Tyvärr visade det sig att de flesta föräldrar handlar innan hösten är här på riktigt så utbudet var väl inte det bästa om man säger så. Men nöden har ingen lag så imorgon blir det att åka till Vällingby där den enda kvarvarande regnoverallen i rätt storlek är undanhängd i mitt namn (score!). Det känns lite överilat att betala 699-999 SEK för ytterkläder till en unge som inte går på förskola så jag är begränsad till budgetalternativen. Trots detta har jag blivit lovad att plagget ifråga ska klara vatten, slitage och att Willem inte ska svettas ihjäl på kuppen. Good enough säger jag! 
 
Nu återstår det bara att hitta ett regnställ till mig själv också för något säger mig att min skinnjacka inte riktigt pallar trycket...
  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: