Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Förkylningar - djävulens påfund.

Kategori: Willem 8-12 månader

Ja, jag inser att jag antagligen kommer att hata maginfluensor och öroninflammationer ännu mera när den tiden kommer.
 
Men än så länge så hamnar förkylningar väldigt högt upp på listan av osköna grejer i världen. Willem hostar, nyser och är snorig. Det bröt ut igår men på dagen verkade han inte störas nämnvärt av det. Sen kom kvällen och alla vet ju hur svårt det är att sova när man inte kan andas. Willem vaknade om och om igen utan att komma till ro. Såklart.
 
En lösning för att lindra problemen är koksalt vilket jag gav lilla skrutten. Givetvis så tycker han att det är sjukt obehagligt så det enda sättet att få i dropparna i näsan är att hålla fast honom. I takt med att hans panik växte så gjorde känslan av att jag är världens sämsta mamma också det. Det är inte roligt att behöva göra så emot sin bebis, inte någonstans. Det är inte heller roligt att bli väckt stup i kvarten och veta att det är för att bebisen inte mår bra.
 
Så låt oss hoppas att snoret inte är här för att stanna den här gången och att min huvudvärk endast beror på för lite sömn. För högre upp på listan kommer punkten att ta hand om en krasslig bebis när man själv är sjuk.
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: