Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Willem börjar bli så stor!

Kategori: willem 4-8 månader

Det har varit ett par händelserika dagar och det känns som att Willem börjar bli så stor. Det är så dubbelt det där, självklart är det roligt när han lär sig nya tricks men samtidigt blir han allt mindre den där lilla bebisen.
Igår bytte jag till sittdelen på vagnen och det gillar han. Plötsligt kan han sitta och titta på omgivningen på ett helt nytt sätt. Men han ser rätt liten ut när han sitter där:-)

Han har även fått smaka potatis en gång till men han fattade inte grejen den här gången heller. Jag tänkte testa morot nästa gång för det det är ju lite sötare, kanske tycker han bättre om det. Ikväll fick han smaka lite gröt också utan någon större reaktion faktiskt. Det smakar väl mindre än potatisen helt enkelt. Min plan har ju hela tiden varit att helamma i 6 mån för att sedan börja föra in mat och nu slog det mig att han faktiskt blir ett halvår om ett par veckor. Så det är väl bra att börja låta honom smaka lite käk för att se om han gillar det. Självklart kommer jag att fortsätta att amma öven efter 6 mån och ta matintroduktionen i hans takt. Om han vill det så kommer jag nog att nattamma och ge bröstmjölk som mellanmål i några månader till. Men han får bestämma, jag kommer ju att märka om han vill ha bröstet eller inte. Jag tycker dock att det är svårt att veta hur mycket mat man ska ge och hur ofta. De tre gånger han har smakat nu har han bara fått 1-2 skedar men hur vet man när man ska börja utöka det?

Det känns även som att det här med att krypa kommer närmare. Nu spänner han kroppen så att det ser ut som han står i "plankan" dvs han står på tå och händerna och kroppen i luften. Han är så stark!

Idag fick han förresten andra sprutan med vaccin så nu är vi klara med den här omgången. Han blev ledsen av sticket men det gick över efter någon minut. Sen däckade han och sov ganska länge och när han vaknade var han pigg och glad. Däremot var han ovanligt ledsen när han skulle sova för natten men han har faktiskt inte vaknat en enda gång hittils så vi får väl se hur natten blir. Min lilla unge, jag tycker inte  om när han har ont.

Nu ska jag krypa ner hos honom och sova, han är så mysig att sova med just nu!

Sov gott

/E.






Premiärtur i sittdelen!




Såhär gullig var Willem igår när han som vanligt sov tillsammans med lammen tystnar (det är hans mormor som har döpt han goselamm och jag har också börjat kalla lammet för det. Konstigt namnval? Ja, en aning:))


Här ser man nästan hur han ligger i "plankan". jag hann inte riktigt med att fota men ni fattar grejen. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan han kryper...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: