Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Tack för fint pepp!

Kategori: Tankar och Känslor

Efter mitt inlägg igår är ni flera som har gett mig fina kommentarer, här, på facebook och via sms.
Tack för det!
Det är precis så vi hjälper varandra till att känna stolthet över våra kroppar.

Det är inte så att jag går runt och mår dåligt över min vikt hela tiden, men ibland gör jag det. Och det räcker så därför ville jag ta upp det här. Då kanske både jag och ni andra som precis har fått barn eller kommer att få det i framtiden kommer ihåg att det är en naturlig del av barnafödandet att kroppen förändras. (För jag inbillar mig att jag inte  är den enda nyblivna mamman som kan nojja över det här ibland.)

Och en sak är säker. OM den dagen kommer då jag kan ha mina älsklingsjeans igen så kommer jag inte att lägga upp en bild här och jubla över det. Kanske är det så att den dagen aldrig kommer och då tänker jag ge mig fan på att känna att det är okej också. För nog ska jag kunna hitta ett par nya älsklingsjeans i så fall.

Puss på er!

/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: