Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Mysig helg!

Kategori: willem 4-8 månader

Det har varit en händelserik helg!
Willems farmor och farfar har varit på besök och det var så mysigt. De är så fina med Willem, jag blir alldeles varm i hjärtat. Igår var vi in en sväng till stan och sen åt vi middag hemma hos mig. Willems faster kom också hit, roligt att träffa henne!

Eftersom vi äntligen är friska blev det babysim idag. Willem var helt vild och plaskade runt med både armar och ben. Jag vet att jag har sagt det förut men han älskar verkligen babysimmet! Willems farmor och farfar var med och tittade och de både filmade och fotade. Jag ska lägga in lite bilder och förhoppningsvis en film sen. Just det, vi fick börja prova på dyk idag:-) Men jag trodde ju att han skulle vara under vattnet och simma runt som en annan fisk. Så går det tydligen inte riktigt till i början utan man doppar bara ner bebisens huvud samtidigt som man häller vatten över huvudet. Sen får man utöka det vartefter. Tyvärr är det sista gången nästa söndag vilket känns tråkigt eftersom det verkligen har varit en hit. Det finns ju fortsättningskurser så jag får se om vi kanske fortsätter i höst. Men vi har ju två gånger att ta igen också så vi ska nog dit på tisdag och simma.

Idag har Willem även fått smaka lite gröt igen. Nu gapade han när skeden kom till munnen men han har inte riktigt greppat grejen men att svälja än. Det kommer när det kommer:-)





Willem fick paket, det var jätteroligt att banka på det och dra i snöret:-)
(Och leksaken som låg i paketet var också kul.)


Mys med farmor Ewa.


Och mys med farfar Pär-Åke.


Här ser ni Willems nya grej, Han kan förflytta sig genom att trycka sig framåt med tårna. En rätt galen syn men jag är djupt imponerad.


Efter badet är skönt att gosa lite. Han fick den här fina handuken av faster Stina igår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: