Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Tänder och egentid.

Kategori: Utveckling

Idag gjorde jag den stora upptäckten att Willem har fått sin första tand! Det är givetvis bara ett litet hörn av den som sticker upp än så länge, men icke desto mindre är den där. Det är lustigt och väldigt härligt att en så självklar sak som att han får tänder kan göra mig så upprymd och stolt. Men som vanligt när vi passerar en milstolpe är det med ett sting av ångest över att han blir så stor så snabbt.
 
Nu till en helt annan sak..
 
Det här med egentid är tydligen viktigt när man är förälder och igår hade jag en alldeles underbar timma utan Willem som spenderades på det bästa sättet. Jag var nämligen iväg och fick massage. Under andra halvan av min graviditet gick jag hos en fantastisk kvinna som heter Åsa och fick 55 minuter gravidmassage en gång i veckan.
Ja ni läste faktiskt rätt. En.Gång.I.Veckan. 
 
Jag har alltid haft problem med att jag har ont i ryggen och det blev ju inte bättre av att vara gravid (suprise, suprise). När jag gick till henne första gången så hade jag bara tänkt gå dit ett par gånger för att lösa det värsta. Men hon gjorde såna underverk med mig att jag var tvungen att fortsätta. Dessutom har hon en bänk med hål för magen och det var typ värt pengarna bara att få ligga på mage i en timma. Jag har ju tidigare nämnt att jag mådde väldigt dåligt under de tre sista månaderna av graviditeten och blev tom sjukskriven från jobbet. Att då få komma till Åsa som hade tända ljus och skön musik och framförallt  alltid gav mig en varm kram var för bra för att vara sant. Dessutom lät hon mig ibland ligga kvar på bänken och sova en stund när hon inte hade en kund direkt efter mig. Förutom att jag fick Willem så var hon det bästa med min graviditet. Om jag någon gång ska ha en till bebis så kommer jag att göra exakt samma sak igen. Gravidmassage hos Åsa en gång i veckan.
Det är man lätt värd när man går igenom allt vad en graviditet innebär.
 
Hursomhelst, anledningen till varför jag var där igår är att hon har som grej att man får komma dit efter att bebisen är född och få en gratis massage. (Bra grej!!) Jag hade en tid för ganska längesen som jag var tvungen att avboka och sen har jag inte ringt och bokat en ny tid för det kändes som att det hade gått så lång tid. Men så ringde hon mig för ett par veckor sen och frågade om jag inte ville komma och få min massage. (Sa jag att hon är underbar?!) Och det var så skönt och välbehövligt!. Nu har jag faktiskt bokat en ny tid om en dryg månad för mina triggerpunkter behöver få sig en omgång av henne med jämna mellanrum.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: