Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Husmorstips.

Kategori: Husmorstips

Jag har nu skapat en ny kategori här i bloggen som heter Husmorstips.
Tanken med den är att med jämna mellanrum fylla på med tips som kan vara till hjälp i livet med en bebis.

Det första husmorstipset kom jag på idag när jag gjorde mig i ordning för att jag lite senare ska åka iväg och äta lunch på stan med en vän. Idag känns det alltså lite roligt att se hyffsat okej ut men tyvärr är utbudet i garderoben ganska knappt. Jag har ett par tights som inte redan ligger i tvätten.

Hur du snabbt och enkelt får bort en grötfläck från tightsen:
Vik helt enkelt upp byxbenet och konstatera glatt att "syns inte, finns inte."
Detta tips kan naturligtvis även användas på andra plagg än just tigts.


Före.


Efter.
Dock minns jag inte när jag rakade benen senast vilket syns bättre IRL än på bild. Men man kan inte få allt.

Har ni som läser bloggen några egna husmorstips? I så fall får man gärna skriva ner tipset/tipsen i kommentarsfältet så lägger jag upp era tips också.