Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Willem 8 månader!

Kategori: Första året

Jag har ju helt glömt bort att uppmärksamma att Willem blev 8 månader den 19e juli!
Vi firade dagen med att äta en smörgås med leverpastej för första gången vilket W gillade skarpt.
 
Det som annars utmärker sig i hans utveckling är det här med krypandet. Jag vet att jag har skrivit ett par gånger tidigare om hur han rör sig snabbare och snabbare. Men låt oss säga såhär; jag visste inte vad som väntade.
Inte nog med att han nu tar sig fram med blixtens hastighet (inte riktigt, men ni fattar) så har han även fått upp ögonen för golvlampan, sladdar och annat kul. För att slänga in lite extra spänning har han även förstått att det finns ett kök, en toalett och en balkong i vår lägenhet som man kan ta sig till från vardagsrummet.  
 
Det är alltså full rulle här hemma och det händer ju (typ ett gäng gånger per dag) att jag längtar tillbaka till tiden då han faktiskt låg kvar där jag valde att placera honom. Jag känner mig lite som man gör i början när bebisen är nyfödd och man inte hinner med något annat än att amma-byta blöja-vagga. Men samtidigt är det ju roligt att han utvecklar sin egna personlighet och vilja mer och mer. Speciellt när han böjer sig bakåt som en banan och skriker för att jag lägger mig i hans upptäcksfärd. Nä men allvarligt nu då, vi har väldigt roligt också. Jag lovar! 
 
Här kommer lite blandade bilder ifrån den senaste tidens äventyr:
 
 
 
 
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: