Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Note to self.

Kategori: Willem 8-12 månader

Willem tycker inte att det är jättekul med saker som plötsligt börjar låta väldigt högt. Han har exempelvis vid ett par tillfällen tydligt visat att han är väldigt rädd för min stavmixer. Något som han däremot gillar skarpt är dammsugaren, vilket inte är så motsägelsefullt som det kanske låter. Den kan man nämligen klättra på när den är tyst och slangen kan man brottas med när den står stilla.
 
Logiken säger med andra ord att jag borde ha flyttat undan W en bit innan jag satte igång snabeldraken idag. Men tyvärr var inte det här dagen då jag tänkte efter före.
 
I samma stund som den brummade igång blev Willems mun som ett stort O, därefter fick uttrycket "att darra som ett asplöv" en ny innebörd för mig och avslutningsvis började han att gråta.
 
Nästa gång när städandan faller på kanske jag kan komma ihåg att lägga ihop ett och ett så att jag slipper skrämma vettet ur mitt barn på köpet.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: