Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Husmorstips nr 3 (om det här med knipövningarna.)

Kategori: Husmorstips

Ja, jag vet att de ska göras.
Ja, jag vet att slarv medför konsekvenser.
Ändå har jag haft väldigt svårt att få till en rutin när det kommer till de där jäkla knipövningarna.  
 
Men nu har jag upptäckt ett sätt att verkligen hitta motivationen och självklart vill jag dela med mig av detta.
Det är dags för Husmorstips nr 3
 
Hur du kollar av om du har gjort tillräckligt med knipövningar eller inte:
Leta helt enkelt upp närmaste studsmatta och hoppa ett par ordentliga jämfotahopp. Lyckas du hålla tätt betyder det att du är på god väg. Grattis till dig! Men om du kissar på dig är det läge att börja knipa.
Tro mig, inget gör en så sugen på att träna bäckenbottenmuskelatur som just det.
 
(Det är bäst att poängtera att detta naturligtvis inte ska göras för nära inpå förlossningen.)
 
   
 
 

Kommentarer

  • Mikaela Bergström säger:

    Hehe, det är väl dags för mig att börja med de där knipövningarna jag med. Men det känns så enkelt så att det känns som att man gör fel :)

    TACK för den fina kommentaren i min blogg!! Behövde den!! Kram

    Svar: ja om du kan vara så duktig att du börjar redan nu kommer du att vinna på det, jag lovar! jag vet att det kan vara svårt att "knipa rätt" men din BM kan säkert guida dig på rätt spår. varsågod, vad fint att mina ord träffade rätt. det är ju så bra om vi blivande/nyblivna mammor kan peppa varandra för oj vad det behövs emellanåt! Stor kram.
    Willem och Jag

    2012-07-23 | 15:09:35
    Bloggadress: http://mikaelabergstrom.se

Kommentera inlägget här: