Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Vågar man hoppas på att nätterna blir bättre?

Kategori: Sömn

Igår la jag ju upp ett inlägg om hur glad Willem gör mig på morgonen. Så är det ju men nätterna har varit hur jobbiga som helst under en ganska lång period. Han har på riktigt vaknat en gång i timmen och ätit vilket givetvis har gjort att jag inte har fått så mycket sömn. Och hur mycket man än älskar sin unge så blir man ju lite trött på den där bebisen när man aldrig får sova.
Men nu så verkar det som att det har blivit bättre, (peppar, peppar.)  Den senaste veckan har han bara vaknat typ var tredje timme och inatt hände det mest fantastiska på länge. Han åt kl 23 och sedan åt han inte förens kl 03.40. Sen var det dags igen kl 06.15 och så vaknade han på riktigt kl 07.30. Dessutom var min mamma här och tog honom då när han vaknade så jag fick sova i två timmar till. Jag kände mig som en ny människa när jag vaknade! Tänk så lite det behövs för att man ska komma tillbaka lite som människa. Nu har Willem sovit sen kl 20 så vi får se när han vaknar och vill äta nästa gång.
/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: