Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Trött bebis idag!

Kategori: willem 4-8 månader

Igår blev ju Willem vaccinerad och jag var orolig för hur det skulle gå. Men tack och lov var natten lugn.
Willem vaknade kl 06.00 i morse men efter en uppmaning av mig (sov nu willem, för fan) somnade han faktiskt om och sov till kl 09.15. Helt galet för det händer ju inte nuförtiden! Dock fortsatte han att vara helt slut hela dagen och har sovit nästan hela tiden. När han har varit vaken har han varit ovanligt stilla och tyst. Stackars bebisen blev nog påverkad av vaccinet ändå vilket självklart känns i mammahjärtat. Men imorgon är han nog som vanligt igen.
Min fina bästis Olivia kom hit på dagen och hängde med oss ända tills för en stund sen och hon och Willem har passat på att mysa när han har varit vaken. Hon slumrade även till med honom och jag förevigade självklart ögonblicket, se bilden nedan. Andra bästisen Ida kom också hit efter jobbet vilket var supermys! Så det blev en kväll med middag, snack och Let´s dance. Willem började pigga på sig lagom till hans vanliga sovtid vid kl 19.30 och ville inte alls sova. I vanliga fall är han väldigt lättnattad men ikväll gick det helt enkelt inte. Han ville ju såklart hänga med sina favoritbrudar och blev så glad när jag gav upp och tog med honom ut till vardagsrummet igen. Vid ca kl 21.30 ville han äntligen sova så då gick vi in i sovrummet igen. Även om det känns dumt när rutinerna blir ruckade var det skönt att han blev sitt vanliga pigga och glada jag en stund innan han somnade för natten.
Jag är så himla lycklig över att Ida och Olivia redan är en självklar del av Willems liv och att de tycker så mycket om honom. Jag skulle nog våga påstå att de älskar honom och de har ju varit involverade ända sedan han låg i magen. Han trivs så bra med dem och älskar uppmärksamheten (vem skulle inte det när två underbara tjejer bara öser kärlek över en?).
Ni är två viktiga medlemmar i vår familj och betyder obeskrivligt mycket för mig! Tack för att ni finns!
 
Willem somnade i min säng så nu ska jag krypa ner där hos honom och sova jag med. Ska bli intressant att se hur natten blir eftersom dagen har varit så knasig.
Sov gott!
/E