Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Ooops I did it again...

Kategori: Tankar och Känslor

Många säger att ens shoppingbehov plötsligt ökar när man får barn. Som om man börjar handla en massa saker för att man lurar sig själv till att tro att man behöver dem. Vissa går till och med så långt att de hävdar att nyblivna föräldrar rättfärdigar denna konsumtion med att tänka att de egentligen inte handlar åt sig själva.
Jag som nybliven mamma känner inte alls igen mig i detta.
För även om Willem redan har ett par blåa solglasögon så behöver han ju faktiskt ett par till att varva med. Han kan råka ta sönder ett par eller rentav tappa dem i parken i sommar. Och alla vet ju hur jobbigt det är att vara i solen utan glajjor. Eller tänk om han känner sig mer som en rocker än som en hipster någon dag? Då måste han ju ha möjlighet att variera sig, för vem är jag att redan nu placera in honom i ett fack?! Jag är fullt medveten om att kärlek inte visas genom materiella ting. Men jag måste ändå säga att jag är en väldigt bra mamma som låter min son hitta sin egen identitet genom att experimentera med sin klädsel. Dessutom kommer han att slippa få huvudvärk eftersom han inte behöver kisa på grund av solen.
Jag kan mycket väl tänka mig att det är många föräldralediga därute som bränner pengar de egentligen inte har på onödiga saker till sina ungar. Men jag är inte en av dem. Jag tillgodoser bara Willems mest grundläggande behov.
Dessutom kostade de ju faktiskt bara 40 kr...