Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Krasslig mamma!

Kategori: willem 4-8 månader

Willem har ju varit riktigt förkyld nu i några dagar men idag har han känts piggare - skönt! Han hostar dock lite fortfarande och är lite snorig men känns som sitt vanliga glada jag igen.
Jag är däremot rätt sänkt och har varit det i ett par dagar. Det går i vågor under dagen så ibland känns det bättre. Men idag på eftermidagen var det inte roligt. Nu har jag dock tagit en alvedon så det känns lite bättre. Men jag är sjukt snorig, har ont i halsen, hostar och har sådär ont i kroppen ni vet. Man känner sig ganska ynklig när man ska ta hand om bebis och sig själv helt ensam. Som tur var så sov min mamma här inatt och gav mig veckans sovmorgon i morse så det var skönt. Hon lagade dessutom frukost till mig så då kände jag mig omhändertagen! Jag hoppas att jag blir frisk snart, ska gå och lägga mig tidigt ikväll!

Trots förkylning tog vi oss iväg en sväng idag för att träffa min farmor, det var mysigt! Vi åt en lunch i Liljeholmen för det kändes som att smittorisken var mindre ute i det fria än inne i lägenheten. Hon ska åka till landet snart och vara där över sommaren så det kändes viktigt att träffas innan. Det är så lyxigt att kunna träffa människor jag tycker om på vardagar nu när jag är hemma.

Vad händer annars med Willem då? Han ligger ju väldigt gärna på mage och då gör han armhävningar och kryper ihop så att rumpan åker upp i luften. Det gäller bara att han ska kunna göra båda sakerna samtidigt så kommer han upp i krypställning. Än så länge har han inte kommit på det tricket men det är nog bara en tidsfråga:-) Han ålar bakåt i alla fall och kan förflytta sig lite i sidled. (Alltså väldigt långsamt och inte så långt men ändå.) Tänk vad roligt när han kan krypa omkring!Men  då kommer jag säkert att sakna tiden när man kunde lägga honom någonstans och veta att han låg kvar där haha.

Här kommer lite blandade bilder:
Här ser ni Willem på tvärbanan idag. (Han är väldigt trött, det är därför han ser så olycklig ut.) Det här med att bulla upp med ett par kuddar i vagnen är verkligen en hit! Han börjar växa ur liggdelen så jag måste kolla när det är dags att byta till sittdelen.
Det här är verkligen en "typiskt Willem min". När han suger in underläppen och småler sådär. Gosunge!
Här ligger han utan blöja som han ofta gör hemma. Med plastfrotté under handduken blir det inte blött på golvet eller i sängen - toppen! Ser ni vilka armhävningar han kan göra?!
Mammas glada kille i sin fina elefantpyjamas. Jag fullkomligt älskar Lindex babykläder!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: