Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Hejsan.

Kategori: Allmänt

Hej!

Bebisen sover och jag har tagit steget att starta en blogg.

Vem jag är, vem bebisen är och varför jag har valt att börja blogga ska jag självklart berätta mer om. Men först vill jag bara poängtera att jag aldrig har bloggat tidigare så den tekniska biten har jag inte kläm på. Därför är min blogg inte supersnygg än och jag vet inte riktigt när den kan tänkas bli det. Så jag hoppas att innehållet väger över det yttre.

Så vilka är vi?

Om vi börjar med mig så kan jag berätta att jag är 25 år, bor i Stockholm och är mamma till världens vackraste bebis. Herregud, jag är inte helt van vid att presentera mig själv som mamma än. Mamma. Hm, jag kan fortfarande inte riktigt identifiera mig själv med ordet (även om jag är helt på det klara att den där lilla killen som sover inne sovrummet verkligen är min son.) Självklart är jag överlycklig för att han är min, men som sagt är jag ovan. Sonen är född i november 2011 så just nu är han ca 4.5 månader gammal. Jag vet att jag är partisk men han är faktiskt fullkomligt underbar! Gladare unge får man leta efter och han är så söt att jag ibland får hålla i mig själv så att jag inte kramar honom lite för hårt eller faktiskt råkar bita honom. Jag kommer självklart att lägga upp bilder så att ni får se själva:)

Anledningen till varför jag startar den här bloggen är att jag vill ha livet med Willem nedskrivet. Även om han bara har funnits i 4.5 mån (och en graviditet) så märker jag att jag redan börjar glömma saker. Och det gör mig panikslagen för jag vill minnas varje liten detalj. Jag skulle ju kunna skriva en privat dagbok men tänker att det kanske finns andra ensamstående mammor eller gravida som tycker att det är schysst att läsa och känna igen sig. För satan vad jag hade behövt läsa om någon som var ensamstående och fick det att funka när jag insåg att jag skulle bli det. Eller rättare sagt, satan vad jag fortfarande behöver göra det.

Hursomhelst så hoppas jag att jag lyckas vara duktig och skriva mycket så att det verkligen blir den minnesbank som jag hoppas att det ska bli. Och det vore ju roligt om det är någon som vill läsa den.

Ha en fin kväll.

/E.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: