Willem och Jag

En blogg om livet som singelmamma till världens vackraste vilde.

Ett litet förtydligande.

Kategori: Sömn

Jag skulle bara vilja göra ett litet förtydligande gällande det här med att bebisen sover i sin egen säng. Självklart gör man precis som man vill där och jag vet många bebisar som har trivts bäst med att sova i vagga/spjälsäng. Poängen med inlägget var bara att berätta hur jag gör och har gjort, jag vill inte lägga någon värdering i hur andra väljer att göra. Alla föräldrar känner sina egna barn bäst och gör det som är bäst för just det barnet och en själv. Jag märker ju dessutom att både jag och Willem sover bättre ensamma så kanske hade jag sluppit några jobbiga nätter om jag hade vågat/velat/varit mogen för att prova tidigare. Eller så beror det kanske på att han under de första två månaderna hade ett extra stort behov av att vara nära. Eller så var det jag som hade det.
Jag vet inte varför det var en sån stor grej för mig att lägga honom i spjälsängen, kanske är det för att det bara är han och jag.
Hursomhelst, jag kände när jag läste igenom mitt förra inlägg att det lät väldigt mycket "mitt sätt är bäst" vilket inte alls var meningen:-)
/E

Kommentarer

  • olivia säger:

    Så fin blogg! Ljuvliga bilder och bra text, en otrolig Mammi är du, som kommer vara bra stöd till dina läsare, Jag saknar er ska ni veta, kyss!

    2012-04-18 | 22:10:08
  • olivia säger:

    Det är inte bara du som är oteknisk, skrev precis ett inlägg som tydligen inte kom fram. I alla fall så är det en sån himla fin blogg, fina bilder och bra text! Du kommer inspirera många! Kyss

    2012-04-18 | 22:30:45

Kommentera inlägget här: